U wordt altijd eerst door ons teruggebeld.






      U wordt spoedig door ons teruggebeld.

      Openingstijden

      • Maandag 08:00 - 20:00 uur
      • Dinsdag 08:00 - 17:00 uur
      • Woensdag 08:00 - 17:00 uur
      • Donderdag 08:00 - 17:00 uur
      • Vrijdag 08:00 - 17:00 uur
      Peter Dros profielfoto

      U kunt met uw gezin bij ons terecht voor reguliere tandheelkunde en implantologie.

      quote

      Klachtenregeling voor cliënten

      Wat te doen als u niet tevreden bent? Doe uw mond open bij de tandarts!

      De meeste cliënten zijn tevreden over hun tandarts (of tandarts-specialist). U waarschijnlijk ook. Desondanks kan het een keer voorkomen dat u vindt dat hij of zij u verkeerd of onzorgvuldig heeft geïnformeerd of behandeld. Het is belangrijk dat u iets met die onvrede doet. Mocht u er niet uitkomen, dan kunt u bij de KOM terecht. We leggen graag uit wat we voor u kunnen betekenen.

      Praat met uw tandarts

      Vraag om een verhelderend gesprek met uw tandarts. Meestal lost dit al veel onduidelijkheden op. U kunt aangeven wat u onduidelijk vindt. En de tandarts kan nog eens uitleggen waarom hij of zij iets op een bepaalde manier heeft gedaan. Bovendien is het voor de tandarts belangrijk te weten, dat u een probleem heeft. U kunt dan gezamenlijk zoeken naar een oplossing.

      Advies van het TIP

      Als u er samen niet uitkomt, kunt u een stapje verder gaan en telefonisch advies en informatie inwinnen bij het Tandheelkundig Informatie Punt (TIP, tel: 0900 20 25 012, € 0,15 per minuut). Het TIP is opgericht door de beroepsorganisatie van uw tandarts, de Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Tandheelkunde (KOM). De afhandeling verschilt per situatie. De TIP-medewerker kan u verder adviseren. TIP raadt soms aan uw probleem per brief aan de KOM voor te leggen.

      KOM-klachtenregeling

      Als u besluit uw probleem per brief aan de KOM voor te leggen, kunt u gebruikmaken van de KOM-klachtenregeling, mits de tandarts lid is van de KOM en bij de KOM-klachtenregeling is aangesloten. Die regeling voldoet aan de eisen die de Wet Klachtrecht Cliënten Zorgsector aan iedere zorgverlener stelt. De regeling biedt twee mogelijkheden. De KOM kan namelijk:
      – een bemiddelende rol spelen;
      – overgaan tot formele behandeling van uw klacht, resulterend in een uitspraak.

      Bemiddeling

      Voordeel van bemiddeling is, dat onder leiding van een deskundige bemiddelaar van de Bemiddelingsraad wordt gezocht naar een voor beide partijen aanvaardbare oplossing. Als de bemiddeling slaagt, wordt de uitkomst schriftelijk vastgelegd en is daarmee het probleem opgelost.

      Formele klachtbehandeling en uitspraak

      Als bemiddeling niet op prijs wordt gesteld of als een bemiddelingspoging niet tot een bevredigende oplossing leidt, kunt u de KOM vragen om een formele behandeling van uw klacht door de Centrale Klachtencommissie. U en uw tandarts worden dan uitgenodigd voor een gesprek over uw klacht. Beide partijen worden gevraagd om het gerezen probleem toe te lichten. Enige weken later zullen beide partijen schriftelijk op de hoogte worden gesteld van de uitspraak. Deze kan, als daar aanleiding voor is, vergezeld gaan van een aanbeveling aan de tandarts.

      Kosten

      Aan de Bemiddeling zijn geen kosten verbonden. Dat geldt ook voor de klachtbehandeling.

      Meer informatie

      Meer informatie over de klachtenregeling kunt u opvragen bij de KOM. Dat kan schriftelijk via Postbus 2000, 3430 CA Nieuwegein. Voor een persoonlijk advies of informatie kunt u contact opnemen met het Tandheelkundig Informatie Punt (TIP), telefoon 0900 20 25 012 (€ 0,15 per minuut).

      NB In het bovenstaande wordt met “de tandarts” ook de tandarts-specialist (kaakchirurg of orthodontist) bedoeld.

      copyright Tandartsennet

      Openingstijden

      • Maandag 08:00 - 20:00 uur
      • Dinsdag 08:00 - 17:00 uur
      • Woensdag 08:00 - 17:00 uur
      • Donderdag 08:00 - 17:00 uur
      • Vrijdag 08:00 - 17:00 uur
      • KNMT
      • Aqua D en S
      • BIG geregistreed
      • ISO 9001
      • KRT
      • Infomedics